Saturday, November 24, 2007

“ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးတခုအား သုံးသပ္ၾကည့္ျခင္း”

သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္အား မည္သည့္မိခင္ကမွ် နတ္မ်က္စိမ်ား ေပးမထားခဲ့ၾကပါ။ ထို႔အတူ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္အား မည္သည့္နတ္ဘုရားကမွ်လည္း ပို၍ထူးျခားသည့္ တန္ခိုးမ်ားျဖင့္ ဖန္ဆင္းေပးခဲ့ၾကျခင္းမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ သင္ႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္အား လူဟု မည္တြင္ေခၚေစေလာက္သည့္ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားျဖင့္ မိခင္တို႔က ေမြးဖြားသန္႔စင္ေပးခဲ့ၾကေပသည္။ ေမြးကင္းစကာလ၌ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္အၾကား မည္သည့္အရာကမ်ား အလြန္အမင္းကြဲျပားျခားနားေစခဲ့ပါသလဲ။ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္သည္ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ ကြဲျပားလွ်င္ကြဲျပားမည္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကြဲျပားလွ်င္ ကြဲျပားၾကေပလိိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္တြင္ စဥ္းစားေတြးေခၚပိုင္ခြင့္၊ ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္၊ ၀မ္းသာပိုင္ခြင့္၊ ၀မ္းနည္းပိုင္ခြင့္ အစရွိသည့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ လူဟုအမည္တြင္ေစခြင့္မ်ား ရွိၾကရမည္မဟုတ္ပါလား။ ထိုအခြင့္အေရးမ်ားသာ ခမ္းေျခာက္သြားၾကပါလွ်င္ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ လူဟုေခၚေ၀ၚသမုတ္ခံရေသာ္လည္း၊ ကႏၱာရထဲတြင္ မ်က္စိလည္ စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖင့္ အဘယ္အရပ္၌ရွိသည္မသိေသာ အိုေအစစ္တခုကို ရွာေဖြေနသကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အလြန္တိုေတာင္းလွေသာ လူ႔ဘ၀အတြင္း သက္ျပင္းေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္တို႔ျဖင့္ ေန႔တဓူ၀ကို ျဖတ္ေက်ာ္ေနၾကရသည္မွာ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္၏ ေရွာင္လႊဲမရႏိုင္ေသာ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးတခုျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါက သင္လက္ခံႏိုင္ပါမည္လား။ သင္လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ ထိုေန႔ရက္ေပါင္းမ်ားစြာကို သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ ဆက္လက္ျဖတ္ေက်ာ္ေနရေပဦးမည္။ ထိုနည္းတူစြာ ၎သက္ျပင္းမ်ားစြာတို႔ကို အတတ္ႏိုင္ဆုံးေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရွာေဖြေနၾကရေပမည္။ ထိုခရီးအတြင္း၌ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ မ်က္စိလည္ လမ္းမွားစရာ လုံး၀မလိုအပ္ပါ။ ဆင္ေျခဟူသည့္ ေ၀ါဟာရတခုကို မႏွစ္ၿမဳိ ့သေရြ ့သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ လက္ခ်င္းတြဲ၍ ခရီးဆက္ေနႏိုင္ၾကေပလိမ့္ဦးမည္။ အယူအဆကြဲျပားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပင္းထန္ေသာ တိုက္ပြဲမ်ားကို ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကဖူးသည္။ ဆက္လက္၍လည္း ထိုတိုက္ပြဲမ်ားကို ႀကဳံေတြ႔ေနၾကရဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ခံယူခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္လြဲမွားမႈမ်ားအတြက္ တိုက္ခိုက္ၾကရမည့္ တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ကၽြႏု္ပ္သည္ သင့္အား မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ခြင့္လႊတ္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္သလို အားလည္းအားနာေနလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထိုအခ်က္သည္ပင္ကား ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးတခုျဖစ္ေပသည္။ မည္သည့္ေခတ္စနစ္တြင္မဆို ထိုေမြးရာပါအခြင့္အေရးမရွိပါက သင္သည္လူတေယာက္ျဖစ္မလာႏိုင္သကဲ့သို႔ ကၽြႏု္ပ္သည္လည္း လူတေယာက္ျဖစ္လာလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ေမြးရာပါလူ႔အခြင့္အေရးမ်ားထဲမွ လူသားတိုင္း ေမြးဖြားၿပီးၿပီးခ်င္း ၎တို႔၏မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔မွ အေမြေပးေလ့ရွိေသာ အမည္နာမတို႔၏အေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္သည္ အမည္နာမတို႔၏ ေဘာင္အတြင္း၌ကူးခတ္ေနၾကေပသည္။ တခ်ဳိ ့ကူးခတ္ရင္း နစ္ျမဳပ္သြားၾက၏။ ထိုအမည္နာမတို႔ကပင္ လူတခ်ဳိ ့အား ထိုးသတ္႐ုိက္ပုတ္ခဲ့ၾက၏။ အကယ္၍ အမည္နာမတို႔၏ ေသဆုံးျခင္းအေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္ပါက အခ်ဳိ ့ေသာနာမတို႔သည္ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ ေသဆုံးၿပီးမၾကာမီပင္ သူ႔အလိုလို ေသဆုံးသြားတတ္ၾက၏။ အခ်ဳိ ့ေသာနာမတိို႔ကလည္း ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္မေသဆုံးမီကပင္ ၾကဳိတင္၍ ေသဆုံးခဲ့ၾက၏။ လက္ခ်ဳိးေရတြက္ႏိုင္ေသာ နာမတခ်ဳိ ့တို႔သာလွ်င္ အခ်ိန္ကာလမည္မွ်ပင္ ေျပာင္းလဲသြားေစကာမူ ဆက္လက္ရွင္သန္လ်က္ ရွိေနၾကသည္ကို သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ အေသအခ်ာေလ့လာသုံးသပ္၍ ေတြ႔ရွိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ အေရာင္တို႔ကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရွိသည္မွာလည္း သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္၏ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးတခုပင္ျဖစ္၏။ ေမြးကင္းစအရြယ္၌ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္သည္ အေရာင္မရွိေသာ အေရာင္တခုကိုျဖစ္ေစ၊ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ အေရာင္တခုကိုျဖစ္ေစ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အေရာင္တို႔၏သေဘာတရားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက အေရာင္မဲ့ေနျခင္းသည္ အေရာင္မ်ဳိးစုံ၏ စြန္းထင္းေပက်ံမႈကိုခံရန္ အဆင္သင့္ရွိေနသကဲ့သို႔ အေရာင္ရွိေနျခင္းသည္လည္း အျခားအေရာင္တစုံတရာ၏ စြန္းထင္းမႈကိုခံရရန္ အဆင္သင့္ ရွိေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္သည္ အေရာင္တို႔၏ေျပာင္းလဲျခင္းတရားကို အေသအျခာသိရွိၾကမည္ဆိုပါက မိမိတို႔ ဘာလုပ္ရမည္ကို ေမြးရာပါအသိႏွင့္ ယွဥ္၍ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ေနာက္ထပ္ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးတခုကို ဆက္လက္ေလ့လာၾကည့္ၾကပါဦးစို႔။ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္သည္ ကမၻာေလာကႀကီး၏ေလကို လြတ္လပ္စြာ႐ွဴပိုင္ခြင့္ရွိၾက၏။ အသက္႐ွဴျခင္းကို ေလ့လာၾကည့္ပါကလည္း အဓိပၸါယ္မ်ဳိးစုံဖြင့္ဆို၍ ရႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍ လူတေယာက္က မိမိေရွ ့တည့္တည့္ႏွာေခါင္းေပါက္နား၌ျဖစ္တည္ေနေသာ ေလကိုသာ ႐ွဴ႐ႈိက္ေနသည္ကိုျမင္မိပါက ထိုသူအားကၽြႏု္ပ္တို႔ မည္သို႔သုံးသပ္ယူဆပါမည္နည္း။ ထိုသူကို ကၽြႏု္ပ္တို႔က အတၱနည္းပါးသူဟု ယူဆႏိုင္ပါသလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ ထိုသူအား ကၽြႏု္ပ္တို႔က ပတ္၀န္းက်င္ကို ဂ႐ုမစိုက္ အေလးမထားသူဟု ယူဆႏိုင္ပါသလား။ တခါတရံ၌ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားသည္ မထင္မွတ္ဘဲ အစြန္းႏွစ္ဖက္သို႔ေရာက္ရွိသြားတတ္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုသုံးသပ္ခ်က္မ်ားသည္ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္တို႔ တဦးခ်င္းစီ၏ အေတြ ့အႀကဳံမ်ား၊ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္တည္မႈမ်ားေၾကာင့္ မတူညီၾကျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေပ၏။ ထိုမတူညီေသာ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ အျငင္းပြားေနၾကျခင္းထက္ မည္သို႔ေပါင္းစပ္၍ ရႏိုင္မည္ဟူေသာ အနီးစပ္ဆုံးအေျဖမွန္ကို ရွာေဖြၾကျခင္းျဖင့္သာ လူတို႔၏သမိုင္းျဖစ္တည္မႈမ်ားသည္ ေရွးေက်ာက္ေခတ္မွသည္ ယေန႔တိုင္ဆီသို႔ ဆက္လက္၍ရပ္တည္ေနခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ သင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးမ်ားအတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ တရက္ၿပီးတရက္ဆက္လက္ရွင္သန္ေနၾကရေပဦးမည္။ တဦးႏွင့္တဦးဆက္လက္၍ အခ်င္းမ်ားေနၾကရေပဦးမည္။ ထိုအခ်င္းမ်ားမႈမ်ားအတြင္း ကူးခတ္ရင္း၊ နစ္ျမဳပ္ရင္း၊ လဲက်ရင္း၊ ျပန္ထရင္းျဖင့္ ဆက္လက္ခ်ီတက္ေနၾကရေပဦးမည္။

ေဆာင္းယြန္းလ

2 comments:

Kaung Kin Ko said...

very good philosophy!

Chaos said...

အစ္ကိုအေတြးေလး အရမ္းေကာင္းတယ္
စိတ္မေကာင္းဘူးရွင္
ကၽြန္မခုနကပဲ
ကၽြန္မတန္ဖိုးထားတဲ႔ အေမကိုေစာ္ကားထားတဲ႔
ေကာင္ေတြကို အလြန္တရာေဒါသထြက္ခဲ႔ေသးတယ္